Frågor & svar

About Us

Är det första gången du anlitar ett städbolag? Vill du veta vad som gör oss som aktör speciell? Vad ingår i vår tjänst? Här kan du få svar på några av de vanligaste frågorna vi får. Självfallet är du alltid välkommen att ringa vår kundtjänst så hjälper vi dig att reda ut eventuella frågetecken.Du kanske har en fråga till oss som vi redan har svarat på, och som är en återkommande fråga vi får dagligen. Se om du hittar din fråga, annars är du varmt välkommen att kontakta vår trevliga kundtjänst.  0704 87 86 87 info@beeqlean.se
Flyttstädning FAQ

Behöver du hjälp med flyttstädning i Norra Skåne? Boka din flyttstädning här. Vi erbjuder ett riktigt bra pris på flyttstädning och har mängder med nöjda kunder runt om i vårt vackra landskap. För att vår flyttstädning ska bli så bra som möjligt följer våra duktiga städare en checklista. Då vet både du som kund och våra städare vad som ska utföras.

Vi har hjälpt kunder med flyttstädning i flera år. Tack vare det faktum att vi har låga kostnader så kan vi erbjuda flyttstädning till ett pris som få kan konkurrera med. Givetvis betyder det låga priset inte att vår städning är sämre än någon annans. Tvärtom, vi utlovar en Nöjd Kund-garanti för alla våra kunder trots det låga priset.

Vill du få ett hum om priset för flyttstädning av din bostad? Ta då en titt på vår prislista som är baserad på hur stor bostaden är i kvadratmeter.

Kvm StädytaAtt Betala*
0-39m21600
40-49m22100
50-59m22350
60-69m22600
70-79m22850
80-89m23100
90-99m23350
100-109m23600
110-119m23850
120-129m24100
130-139m24350
140-149m24600
150-159m24700
160-169m24850
170-179m25100
180-189m25350
190-199m25850
+200m2Offert

I priset för vår flyttstädning ingår vår framkörningsavgift, städutrustning och alla nödvändiga rengöringsmedel.

Tilläggsval

  • Glasbalkong 300 kr
  • Garage 200 kr
  • Källarförråd 200 kr
  • Vattenlås/golvbrunn 150 kr / st
  • Delbara fönster 2 sidor extra 80 kr/st

Vi på BeeQlean AB har i perioder väldigt högt tryck på bokningar. Det är därför bra att vara ute i så god tid som möjligt. Om du bokar ca tre veckor innan brukar det inte vara problem med platstillgång men vi kan aldrig garantera det innan bokningen är inlagd.

Det är viktigt att du läser de bifogade Pdf-erna du har fått med offerten. Där står det vad som behöver tänkas på. T.ex. kyl och frys ska vara avfrostade när vi får tillträde till lägenheten/huset. Denna avfrostning ansvarar du som beställare för.

Vi utför även städningar av dödsbo. Det som är viktigt att veta då är att det inte går att använda sig av RUT-avdrag då. Det är därför viktigt att ni redan vid bokning meddelar oss att det gäller ett dödsbo.

För att vi skall kunna ansöka om RUT vid skatteverket behöver vi ditt personnummer. Det görs även en kreditupplysning eftersom betalningen sker mot 10 dagars faktura. Om du inte vill att vi gör en kreditupplysning på ditt personnummer går det även att betala via direktfaktura eller Swish. Flyttstädet skall då betalas i samband med bokningen.

Ja, vi har med allt vi behöver för att utföra flyttstädningen. Vi behöver dock veta om vi tex behöver ha med en stege för att nå vissa fönster eller liknande.

Vår personal behöver bra belysning för att kunna se att de utför ett bra jobb. Därför behöver det finnas belysning kvar i bostaden. Det behöver dock inte vara taklampor utan det går bra med golvlampor eller bygglampor.

Kontakta din städkontakt du har blivit tilldelad vid bokning för att komma överens om en nyckelöverlämning som passar er båda. Har ni något viktigt att närvara på strax efter 08:00 ( oftast tiden för överlämning av nyckeln), går det ofta också att gömma nyckeln i lägenheten (tejpa fast under vasken i köket eller bakom ett element), så kan vår städpersonal låsa när de är klara med städningen, och lägga nyckeln i brevlådan när de går. Förseningar kan uppstå på grund av förseningar i trafik mm. trots att vi självklart gör allt vi kan för att detta inte skall ske.

Det går inte att säga exakt hur lång tid städningen tar eftersom det är många faktorer som spelar in, tex typ av fönster, element mm. Om ni önskar att städningen är klar vid en viss tid kan ni skriva med det i er intresseanmälan, så gör vi allt för att tillgodose ert önskemål.

Vi behöver veta allt som kan påverka städningen.
Till exempel :
”Ett fönster går inte att öppna”.
”Vi har lämnat kvar 3 skåp till nästkommande hyresgäst/köpare”. “Laminatgolvet i köket är lättrepat”.

Vi har städgaranti vilket innebär att du har sju dagar på dig att besiktiga städningen och meddela oss om det är något du inte är nöjd med. Om det är något i din städning du vill reklamera, ringer du din städkontakt du har blivit tilldelad vid bokning så att ni kan komma överens om en tid de kan komma och åtgärda bristerna.

Genom faktura som skickas till dig som PDF-bilaga i ett mail efter utförd städning och är på tio dagars betalningsperiod, från det att städningen är genomförd.

Fakturan skickas till din mejladress du kontaktat oss med. Den bifogas ett mail som PDF-bilaga. Betalningsperioden är på 10 dagar, från den dag städningen är genomförd.

Hämstädning och Fönsterputs FAQ

Den vanligaste frågan bland våra kunder är: ”Vad kostar en hemstädning?” För att ge dig ett hum om svaret på den frågan så har vi ett prisexempel lite längre ner på sidan.

Vårt pris baseras på tidsåtgången för städningen. Ju större bostad du har och ju smutsigare det är, desto högre blir slutpriset. Hemstädning har varierande priser hos olika bolag, men vi gör alltid vårt bästa för att kunna erbjuda ett så konkurrenskraftigt pris som möjligt.

Vi erbjuder hemstädning till ett pris som passar allas plånböcker. Om inget annat sägs så städar vi efter egen lista som då brukar ligga på runt 25 kvm per timme på vårt sätt att städa men det går såklart att påverka detta precis som ni vill. Om din bostad är 100 kvm så hade vårt sätt att städa kostat ca 940 kr efter RUT-avdrag per tillfälle.

Pris exempel: Så här beräknar vi vårt pris för normalt abonnemang på hemstädning av 100 kvm:

Om 100 kvm tar ca 4 timmar att städa. Vi skickar då två städare som städar i två timmar. 235 kr per timme i fyra timmar blir 940 kr. Ingen framkörningsvgift eller material avgift tillkommer. Smidigt va? 

Vill du anlita oss för städning varje vecka så blir månadspriset 3460 kr. Vill du anlita oss för städning varannan vecka så blir månadspriset 1880 kr.

Våra priser för hemstädning påverkas av många olika faktorer. Vi kan anpassa vår städning efter dina krav och din budget. Ju mer lättstädad bostaden är, desto snabbare går vårt arbete och desto lägre blir slutpriset.

Priset för vår hemstädning påverkas bland annat av följande saker:

  • Hur smutsig bostaden är.
  • Om det finns husdjur i bostaden.
  • Hur mycket möbler och inredningsprylar bostaden har.
  • När bostaden senast blev städad.

Det går bra att ta bort de städ moment som du inte anser är nödvändiga för din bostad. På så sätt kommer du ner i pris. Tänk på det om du jämför städfirmor att viss firmor kan dra ner på städmoment för att komma ner i pris. Vi på BeeQlean erbjuder alltid en flexibel lösning. Dessutom har vi en Nöjd Kund-garanti för vår städning på abonnemang. Skulle vi missa något så återkommer vi och fixar till städningen kostnadsfritt.

Prova på städning – 185kr

Hemstädning med städabonnemang – 235 kr (utan uppsägningstid)

Enstaka städtillfällen av hemmet – 250 kr (exempel fönsterputsning, storstädning, grovstädning)

Ovan nämnda priser gäller för hemstädning per timme. Priset är per städare och anges inklusive moms och efter RUT-avdraget. Läs om vårt städabonnemang för mer information om priser och villkor. Ovan nämnda priser gäller för alla vardagar.

Vi på BeeQlean är stolta över att kunna erbjuda hemstädning med ett pris som passar allas budget. Genom att pressa våra priser och arbeta effektivt kan vi erbjuda konkurrenskraftiga priser för alla våra städtjänster.

Om du letar efter hemstäd till ett bra pris- då är oss du ska kontakta. Vårt populäraste erbjudande är vår Prova på städning som alla nya kunder kan utnyttja. Då får du betala ett extra lågt pris för att testa om du gillar vår städtjänst. Därefter har vår hemstädning ett pris som är både förmånligt och flexibelt. Vi på BeeQlean AB  har en konkurrenskraftig tjänst. Vi fakturerar vårt pris per timme. På så sätt betalar du aldrig mer än för den faktiskt städtiden som vi har använt. Fråga efter vår checklista för att se vilka städmoment som ingår om inget annat har avtalats.

Det ska inte vara svårt att hitta hemstädning till ett bra pris. Kontakta oss redan idag för att boka in ett städtillfälle.

  • Vår städpersonal städar mellan den första måndagen i vecka 2 till och med den 20 december.
  • Avbokning/paus från schemalagd städning där man vill behålla sin tid debiteras med 350 kr.
  • Avbokning och ändringar i schemat ska ske via info@beeqlean.se
  • Avbokning som sker närmare än 2 timmar innan start debiteras med full avgift för planerad tidsåtgång.
  • Städaren väntar på plats i 30 minuter och försöker få kontakt med kund via telefon eller sms.
  • Fakturor kommer i regel runt den 20:e varje månad och skickas via mejl som PDF från en annan mejladress.
  • RUT-avdrag syns direkt på fakturan. Vi sköter ansökningarna till Skatteverket. Om du inte har mer RUT-avdrag kvar, så räkna med dubbelt pris för arbetskostnaden.
  • Fakturan för privatpersoner ska betalas inom 10 dagar.
  • Fakturan för företag ska betalas inom 30 dagar.
  • Vi erbjuder betalning via autogiro. Kontakta oss för mer information.
  • Parkeringsavgifter i samband med hemstädning kan komma att debiteras till kund.
  • Vår Nöjd Kund-garanti gäller om du är missnöjd med hemstädningen och om vi har möjlighet att åtgärda städningen inom tre dagar.
  • Vår Nöjd Kund-garanti gäller inte på framtida städningar efter det datum då du avslutade ditt städabonnemang hos oss.
  • Framkörningsavgift 0 kr: Gäller inom kommunerna Markaryd, Örkelljunga och Laholm
  • Framkörningsavgift 150 kr: Gäller för Hässleholm, Halmstad ,Ängelholm Osby Ljungby .
  • Övriga kommuner debiteras 8 kr/ km. (Vid fler jobb under samma dag i området så delas avgiften mellan kunderna.)

Vill du veta hur lång tid det tar att putsa fönster? Det tar cirka 3-6 minuter för oss att putsa en fönstersida på 1×1 meter. Den exakta tiden beror på när fönstren senast blev putsade. Om de blev rengjorda för två månader sen så går det relativt fort. Om fönstren däremot blev rengjorde för ett år sedan så tar de mer tid i anspråk. Det beror på att smutsen då har suttit länge och riktigt bitit sig in. Vi använder inga hälso- eller miljöfarliga starka medel när vi putsar och därför tar det lite längre tid om smutsen är ingrodd.

Här kommer ett exempel på pris för fönsterputs om du bor i Örkelljunga eller Markaryd.Du har tio fönster med två sidor som ska putsas. Fönsterna är 1×1 meter och de blev putsade för ett år sedan. Fönsterglasen är fulla av flugbajs och ingrodd smuts. Det tar därför 8 minuter att putsa varje fönstersida och du  vill också att fönsterkarmen ska torkas av.Ett fönster med två sidor och karm tar 20 minuter att rengöra. 20 minuter x 10 fönster = 3 timmars arbetstid. Vi tar ut 235 kr/tim . Priset för vår fönsterputs blir ca705 kr. inkl moms efter Rut avdrag. Fixar vi allt snabbare debiterar vi mindre. Vi är ärliga och proffsiga . Utan fönsterkarmen priset skulle ramla på 400 kr inkl moms. Material och rese ingår alltid för Örkelljunga och Markaryds kommun.

Har du redan ett pågående städabonnemang hos oss men vill lägga till fönsterputsning? Då är det bara att du kontaktar oss så ordnar vi det.

Säg att du har ett städabonnemang med fyra timmars städning varannan vecka. Om din städning då ligger sist på städarnas schema så är det lätt för oss att göra ett tillägg för fönsterputsning på din befintliga bokning.Under det mörka vinterhalvåret måste vi anpassa vår fönsterputsning efter dagsljuset. Annars kan vi inte se om fönstren blir rena.

Du betalar mot faktura som skickas antingen skickas som e-faktura, e-postfaktura eller vanlig pappersfaktura i samband med månadsskiftet. På fakturan specificerar vi datum, antal städtimmar, belopp, moms och övrig väsentlig information. Med vårt upplägg har du enkel kontroll på de totala utgifterna för din städservice.

Skattereduktionen är 50 procent av arbetskostnaden inklusive moms, men högst 75 000 kronor om året per person.

Så här fungerar rot- och rutavdraget ( länk )

Mer information om skattereduktionen hittar du hos Skatteverket ( länk )

Du behöver inte äga fastigheten för att få göra rutavdrag däremot behöver du ha använt bostaden som boende. Du kan även göra rutavdrag för kortare vistelse i boende, såsom städning i en stuga du hyr under semestern.

Vi ställer höga krav på vår personal, men om du av någon anledning inte tycker att vi har utfört tjänsten så som vi kommit överens om har vi även en kvalitetsgaranti. Kvalitetsgarantin innebär att biet kommer tillbaka och åtgärdar det som du är missnöjd med utan kostnad.Rätt städning förbättrar hemmets livskvalité och livslängd. Att leva i en miljö som är så ren som möjligt är viktigt för att vi människor ska må bra. Mår ditt hem bra så mår även du bra! Vi är måna om våra kunders välbefinnande. Därför lyssnar vi alltid på kundens önskemål.

Vi behandlar alltid den information som våra kunder anförtror oss på ett varsamt och ansvarsfullt sätt. För att vi ska kunna utföra uppdrag för kunds räkning behöver vi få in, använda och spara vissa uppgifter om dem. Vår integritetspolicy förklarar vilka av personuppgifter vi behandlar, varför vi behandlar dem, hur vi samlar in dem, på vilken laglig grund vi stödjer behandlingen och hur länge vi sparar uppgifterna. Den beskriver också vilka rättigheter kunden har när det gäller dennes personuppgifter samt var man vänder sig om man har frågor om hur vi behandlar dennes personuppgifter. Läs vår integritetspolicy här! Du hittar vår miljöpolicy här.

Vi har i perioder väldigt högt tryck på bokningar. Det är därför bra att vara ute i så god tid som möjligt. Om du bokar ca tre veckor innan brukar det inte vara problem med platstillgång men vi kan aldrig garantera det innan bokningen är inlagd.

Det är viktigt att du läser de bifogade Pdf-erna du har fått med offerten. Där står det vad som behöver tänkas på. T.ex. kyl och frys ska vara avfrostade när vi får tillträde till lägenheten/huset. Denna avfrostning ansvarar du som beställare för.

499+
Nöjda Kunder
100%
Nöjd kund Garanti
4+
Lokalvårdare
499+
Rena Hus

Städtillfällen utförs på vardagar mellan 06:00 till 18:00 och ej på helgdagar. Infaller ett städtillfälle på en helgdag har du som kund rätt att omboka tillfället under förutsättning att vi har möjlighet på önskat datum och tid. I annat fall så avbokas städningen och tiden sparas i din timpott.

Nej, du kan kontakta oss när helst du vill – men för att få en kontinuitet i städningen rekommenderar vi ett fast schema. Det är då lättare för oss att se till att du får samma städteam som städar hos dig varje gång för din hemstädning. Du får då ett team som känner till ditt hem och vet hur du vill ha det.

Alla medarbetare på BeeQlean AB är under sekretess så ni kan känna er trygga i både hemmet och på kontoret.

Om möjlighet finns rekommenderar vi dig att vara hemma vid första städtillfället för överlämning av nyckel och eventuell larminstruktion. Nyckelkvittens skickas separat till din mejl för signering. Finns det ingen möjlighet att vara hemma vid första städtillfället går det alltid bra att komma förbi vårt lokala kontor för att kvittera in din nyckel och skriva under en nyckelkvittens på plats

Vi har full försäkring som täcker eventuella skador på egendom.

Vi hoppas att du har kunnat hitta ett svar på de frågor du haft. Kontakta vår kundsupport om du har ytterligare funderingar och frågor genom att fylla i formuläret på vår hemsida. Ha en solig dag!

Telefon: +46 0704 87 86 87
Mån-Fre: 08:00 - 17:00
OFFERT
Cookie Consent with Real Cookie Banner